Är det inte alltid såhär?


Bjöd ner några trevliga grannar på middag… eller ja ”middag” var tacos. Drack ett väldigt gott (dyrt) vin för att väga upp. Elden sprakade, ljusen var tända och barnen, lät.

Julia gjorde den tuffa biten med att försöka få E att somna.

Under pausen kom ämnet upp att bebisar blir barn. Barn med egna tankar och en egen agenda. Helt ofattbart. Hon som mest bajsar på sig och smetar runt all mat i ansiktet. Crazy.

Hur orkade någon med MIG när jag var barn? En gång blev jag iofs fastbunden för att jag var så hyperaktiv… Kan jag skylla mitt psyke på just den incidenten?

Har googlat hela kvällen på bebisar som blir barn och hur mycket de förstår när man pratar med dem. Fantastiskt ändå hur ”smarta” de är redan vid 7-8 månader. Jag har mest lärt mig att jag är så körd på flera områden. Hur ska jag lära mig att säga nej? Det är vår prinsessa som ska få allt. Eller ja, just det…

Fast prinsessa och prinsessa. Om vi ska gå efter hur frun vill klä upp våra barn, efter HENNES filmsmak så skulle jag inte förvåna mig om det blir något från Predator!

20131221-020827.jpg

2 reaktioner på ”Är det inte alltid såhär?

  1. Det går något så helt vansinnigt fort. Jag förundras hela tiden över att våra två knoddar är människor på riktigt.

    Typ jämt är jag livrädd för att hamna skevt i balansen mellan en bra uppfostran med tydliga gränser och trygghet för att deras liv ska bli så bra som möjligt, samt å andra sidan ge dem allt de vill ha och vara den där de aldrig är arga på eller ledsna över.

    Jag prioriterar verkligen att deras liv ska bli bra och brukar luta mest åt att försöka tänka på vad som är bäst för dem i längden i alla lägen. Just på jul skiter jag dock helt i alla sådana grejjer och gör precis det jag vet att dom blir absolut gladast för just precis nu. 🙂

Kommentera

