Fuckofflurar


 

artillery-back-20121215164537

Jag arbetar i ett öppet ”landskap” och jag måste säga att det både har för och nackdelar. Framförallt så är det billigare att inreda eftersom man kan sätta alla tightare och inte behöver massa rum. Folk pratar mer och det är både bra och dåligt. Själv sitter jag i en liten egen enklav med min kollega Kurt. Idag är Kurt borta så jag sitter och hårdadministrerar och försöker komma ikapp i veckans mail (kanske lite från förra veckan med).

Det är dagar som dessa som jag tillämpar ”Fuck-off-lurarna”.

Fuck-off-lurar fungerar så att när man har på dem så ska alla kollegor vända och tänka en gång till innan de frågar något. Det funkar absolut bäst när man har hög volym så man inte hör första frågan utan personen måste gå fram och vinka för att man ska se att de pratar. Självklart ska man lyssna på hårdrock, på hög volym.

Tro inte att jag uppskattar och tycker om mina kollegor! De är fantastiska men ibland så måste man fly in i sig själv och bara göra saker.

Dagens skivtips i FUL är en klassiker som jag hade glömt bort. Bra thrashig metal från Artillery. Lagom producerad och riffig för en dag på jobbet.

Bjuder även på en skrivbordsbild. Hur ser det ut hos dig? Lägg märke till mina FUL, Koss Porta Pro. Jag är inte finare än så!

IMG_3870

3 reaktioner på ”Fuckofflurar

  1. Bra ”fuck off-lurar” är ett måste. Biter dock inte på mina kollegor när det kommer till frågor. Har dock blivit bättre sen jag flyttade ut ur vår grotta så de måste antingen lynca mig eller gå 25 meter. =)

  2. Köpte ett par Sennheiser HD 202 II i förra veckan. Kan varmt rekommenderas. Inte en jävel kan prata med mig 😀

Kommentera

